23 Kasım 2010 Salı

BUSH, JAY LENO'daydı!!!

Dün Jay Leno'da Bush'u izledim. Politik hayatındaki yanlış kararları, tüm dünyayı çıkmaza sürüklediği saçma siyasi yaklaşımlarından bağımsız olarak izledim.

Eski Amerikan Başkanı en son 2000 yılında konuğu olduğu Jay Leno'nun koltuğunda oldukça rahat oturmuş, 10 yıl boyunca kendisiyle neredeyse en fazla dalga geçmiş adamla gayet samimi gülüp eğleniyordu. Hatta, Jay Leno'nun "10 yıl boyunca bana malzeme sağladığınız için çok teşekkürler" demesine dahi içtenlikle gülmeyi başarmasından dolayı kendisine sempati bile duymamı sağladı. Belki de yeni çıkardığı kitabını doğru şekilde "promote" etmek için geçerli bir yol diye düşünenler olabilir. Ama zaten buna ihtiyacı olduğunu da çok sanmıyorum, ne de olsa onu başkan seçen "kalabalık", Bush'un yazdığı kitabı da sorgusuz sualsiz alacaktır.

Benim hakikaten de tek dikkatimi çeken, o espriye açık, rahat tavırlarıyla, kendiyle dalga geçebilen nadir bir başkan olması oldu. Takdir etmedim değil... Ne de olsa biz hayatımızda ve Türk siyasetinde kendisiyle dalga geçilmesine izin veren, yeri geldiğinde alkolikliğinden, yeri geldiğinde aptalca dans etmesinden gülerek bahsedebilecek bir başbakan veya cumhurbaşkanı göremeyeceğiz. Ne de olsa biz iktidardaki hükümet üstü kapalı sözlerle 18-19 yaşındaki öğrenciler tarafından eleştirildiğinde dahi onları yaka paça hapse gönderebilen bir ülkeyiz. Düşüncelerini yüksek sesle dile getiren oldu mu sesini sonuna kadar kısan bir ülkeyiz.

Bush'u hiç sevmem. Aldığı hiçbir siyasi kararı desteklemem. Amerikacı, Amerikancı bir tip hiç değilimdir. Ama gel gör ki, "freedom of speech" olayı bu ülkede hakikaten var. evet, insan hakları da var...ama tabii kendi vatandaşları için... Jay Leno konuşuyor....yıllardır konuşuyor.... ve o uzun çenesiyle baya da para kazanıyor. Dünyanın en çok izlenen talk showunu yapıyor bu adam. Amerikan Başkanlarını ağırlıyor. Bu zamana kadar hangi başbakanımız bizim talk showlara katıldı? Bizimkiler haklarında çıkan karikatürlere bile tahammül edemiyor. Ülkede ne konuşma özgürlüğü ne de mizah anlayışı var.

Bu anlamda Jay Leno'ya konuk olan; Obama'nın ve Bush'un dansları karşılaştırıldığında, kendi dansı hakkında, "Hindistan'a sıtma hastalığı hakkında farkındalık yaratmak için gitmiştim. Orada dans ettiğimde ise herkes sıtmanın ne demek olduğunu anladı", şeklinde konuşarak dansının berbat olduğuyla ilgili esprili bir şekilde dalga geçen, yıllarca alkolizmle nasıl savaştığını anlatan, ailesinden çocuklarından bolca bahsederek iyi aile babası imajı çizen, lakaplarından bahseden ve "bazı konuşmalarımda keşke daha az patavatsız olsaydım" diye itiraflarda bulunan "farklı" bir Bush vardı karşımızda.

Bush'un sıtma dansı... (Getty Images'den alıntıdır)


Garipsedim, sempati duydum, böyle de bir yanı varmış dedim, keşke bizde de bu kadar rahat olabilseler dedim, e be adam politikalarında da keşke daha rahat davransaydın da milleti kasmasaydın dedim, dedim de dedim.

Ama dediğim gibi politik kısmını düşünmeden izledim... sadece bir insan ve eski bir başkan olarak... bu kadar espri kaldırabilmesi hakikaten hoşuma gitti.

programdan bazı görüntüler için:

http://punchbowlblog.com/2010/11/19/george-bush-on-jay-leno/
http://www.nbc.com/the-tonight-show/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...